Reklama má prezentovat výrobek či produkt pravdivě a neměla by vyvolávat dojem, že produkt má vyšší hodnotu, ale většinou tomu tak není. Často slýcháme, že jsou publikovány klamavé reklamy a tím spotřební trh svádí své zákazníky.
Dnes je na trhu velká konkurence a tak prodejci bojují o zákazníky veškerými praktikami a každý nový prostředek je jim dobrý. Častým nositelem nepravdivosti, respektive sporné pravdivosti je reklamní text a slogan.
Prodejci, v rámci přípravy na výkon svého povolání jsou školeni ke všem možným trikům a fintám, aby co nejlépe oklamali potencionální zákazníky a dosáhli co největšího prodeje. Učí se bedlivě naslouchat a pozorovat zákazníky, následně podle jejich reakcí, využívají různých kliček. Užívá se při tom i psychologická manipulace, prodejce se snaží klientovi zalíbit, skamarádit a při tom předstírá a obelhává.
V řízení pozornosti druhých lidí má před klienty předstih. Umí něco, co my neumíme a neděláme.
Příklad č. 1: „S námi zhubnete zdravě a rychle, 30 kg za měsíc“.
Tato celá věta je nesmyslná, protože zhubnout zdravě 30 kg za měsíc prostě nejde. Při tomto tempu hubnutí by zákazníci ztratili spoustu svalové hmoty a přišli by o důležité minerální látky, vitamíny a další. Zdravé hubnutí je kolem 4 kg za měsíc.
Příklad č. 2: „Jedna sklenice džusu nahrazuje jednu z pěti denních dávek ovoce a zeleniny.“
Džusy často obsahují spíše velké množství cukrů než ovoce a zeleninu. Tudíž nenahradí žádnou z denních dávek ovoce a zeleniny, ale spíže velké množství cukrů se bude v těle přeměňovat na tuky. Proto bych spíše doporučila vymačkat šťávu z ovoce a zeleniny než kupované džusy.
Příklad č. 3: „Výjimečná chuť a zdraví s ovesnými cereáliemi“
Zdravé cereálie jsou celozrnné, ale to většinou nejsou. Jsou nejčastěji z bílých muk, které se v těle rychleji mění na tukové vrstvy, zvýší se glykemický index a zatěžují pankreas. Tímto můžeme onemocnět II. typem diabetes mellitus. Tato nemoc je častější u mladších osob a dětí.
Nejčastěji se cereálie zalévají kravským mlékem. Tato kombinace je navíc těžce stravitelná.
Příklad č. 4: „Zdravý životní styl s Herbalife“
Herbalife vyrábí hubnoucí koktejly, zeštíhlující čaje, pilulky na hubnutí a další výrobky. Tvrdí, že když budeme třikrát denně pít koktejly a celý den jejich čaje, tak zhubneme a budeme zdravější. Sice asi doopravdy zhubneme, ale na úkor zdraví, jelikož tekutá strava, není na delší užívání. Celý život nemůžeme ani vydržet na koktejlech a čajích, zpomalí se nám metabolismus, protože střevo nemusí tolik pracovat, když užíváme tekutou stravu. Pokud nastoupíme zase na stravu tuhou, střevo se stěží přeorientovává, nastoupí jojo efekt a zdravotní problémy se vstřebáváním všech potřebných živin, vitamínů, minerálů a stopových prvků.
Pro zdravého člověka může být dobré občas si koktejl dát, ale to v důsledku neřeší problém s hubnutím a ještě navíc jsou tyto přípravky velice předražené.
Příklad č. 5: „ Sušenky Bebe zdravé dobré ráno“
Lidé se často brání čokoládě, cukrům a nezdravým tukům, ale pak si koupí „zdravé“ sušenky. Nečtou si etikety a ty „zdravé“ sušenky často obsahují na prvním místě bílou mouku, cukr, ztužený tuk a spoustu dalších nezdravých přídatných látek. Opět mohou způsobit ukládání tukových zásob, s tím spojená zátěž pro pankreas, což může vést až k diabetu mellitus II. typu.
Pokud mohu radit, tak si pozorně přečtete složení výrobků na etiketách. Ingredience, ze kterých je daný produkt složen, jsou uvedeny dle množství sestupně od prvního místa. Také si dávejte pozor na slazené balené vody. Velmi často bývá na druhém místě ve složení produktu po vodě cukr, kterého je tam opravdu v častých případech velké množství.
Zdánlivě zdravé ovoce má v sobě obsaženo často také hodně cukru, proto ho konzumujte v omezeném množství a zvláště buďte opatrní v případě banánů a hroznového vína. Tyto dvě ovoce obsahují nejvíce cukru, a tudíž je jezte jen výjimečně. Na závěr bych proto chtěla upozornit na skryté nekalé praktiky ať už přímo při jednání s obchodníkem, či nepřímo při uvedení pro laiky „neznámých“ ingrediencí v produktech.
Autor: Menyoval
Zdroj: http://www.doktorweb.cz/klamava-reklama-v-kosmetologii
Úzkosti a deprese, nárůst závislostí na mobilu, PC a sociálních sítích. To jsou jen některá zjištění unikátního výzkumu o rizikovém chování žáků 2.…
víceNa podzim a na jaře není o virózy a chřipky nouze. Na vině jsou časté změny počasí, střídání teplot a návrat dětí do kolektivu. Imunita dostává…
víceAviváž nejen krásně voní. Také využíváte aviváž jen během praní? To je velká škoda, existuje totiž mnoho dalších způsobů, jak ji můžete ve vaší…
víceMakový olej je v současnosti poměrně novinka v oblasti zdravé výživy, ale je dobré o něm vědět, protože obsahuje řadu zajímavých a užitečných…
víceAčkoli jsou sluneční paprsky v omezeném množství zdraví prospěšné, pokud si jich člověk dopřává až moc, mohou naopak škodit. A u dětí to platí…
víceChcete-li odebírat naše novinky, vyplňte níže Váš email.
Občanské sdružení péče o vlastní zdraví a aktivní život
© Copyright 2013 pzaz.cz